גישה פרקטית שמבוססת על תפיסת העולם של "תקשורת מקרבת" שהותאמה לשימוש במערכות יחסים לא שיוויוניות, בהן מתקיימת היררכיה, כמו יחסי הורים – ילדים, מורים – תלמידים, מנחה – קבוצת משתתפים, מנהל – עובדים ועוד.
העיקרון המרכזי של "סמכות הורית מקרבת" הוא יצירת שיתוף פעולה מתוך בחירה פנימית ורצון חופשי המבוססים על שלושה ערכים מרכזיים: אחריות, כבוד הדדי ואמפתיה.
"תקשורת מקרבת" מוכרת גם בשמות: "תקשורת לא אלימה" (NVC), שפת הג'ירף או מפתחות הקסם. כל השמות מתייחסים בצורה כזו או אחרת למשנתו של הפסיכולוג היהודי, ד"ר מרשל רוזנברג, מפתח הגישה.
"המודל לסמכות מקרבת" מבוסס על עקרונות של תקשורת מקרבת והוא נועד לקדם יחסי סמכות תוך שמירה על כבוד, חיבור וקרבה רגשית.
ההנחה היא ש- מאחורי כל צרחה – נמצא צורך.
כשהצורך (כבוד, התחשבות, תשומת לב הנאה וכו') אינו מסופק הוא עלול להתבטא בהתנהגות לא רצויה (צעקה, מכה, הפרעה, התעלמות וכו').
ההכרה בצורך שאינו מסופק יוצרת בסיס משותף לחיבור רגשי, דיאלוג ושיתוף פעולה.